Mätt på överstorlekat.

Den typiska svenska tonårstjejen just nu har tights, svarta skinnstövlar, oversized tröja, skinnjacka och ibland tom en scarf. Hur många sånna exakt likadant klädda tjejer ser ni inte varje dag? Med lite varierande färger förstås.

Jag erkänner, jag har velat ha en skinnjacka jag med. Det har nog nästan alla tjejer en gång i tiden. Men jag är så himla trött på att tro att jag ser samma person 75 gånger varje gång jag går på stan, så litet är faktiskt inte Linköping. För att inte tala om den ståtliga Katedralskolan. Där finns det fem typer, det finns den här stereotypen, det finns trendföljare, det finns några hiphopare, ett par alternativa (för dej emmy) och det finns nördar som har på sig en stickad tröja som deras farmor har gjort.
De flesta trivs antagligen i deras stil men 60% av skolans pangbrudiga elever kan helt enkelt inte släppa taget om deras tights och oversizeda tröja och skinnjacka. Visst det är kanske fortfarande "inne" och det ser ju inte så illa ut egentligen, men varför tröttnar dom inte på att se likadana ut?


Kommentarer
Postat av: reine liil

Tights är jäkligt underbart om dom är färglada eller i mönster...
Men de som klär sig "enligt mode"
ser trökigast ut helt klart, bara svart,vitt och grått usch!

2008-02-28 @ 12:05:54
URL: http://refia.blogg.se
Postat av: ..

Men det är därför att det är snyggt =)

2008-02-28 @ 16:56:02
Postat av: Silje

Håller med! Man kan inte gå någonstans utan att mötas av samma sorts tjejer minst 143 gånger. Varför inte variera sig lite liksom?

2008-02-28 @ 17:05:48
Postat av: Kakan

Vadå? var det menat att jag skulle vara alernativ eller va? :P

2008-02-28 @ 20:22:04
URL: http://emmyviktoria.blogg.se
Postat av: Jen

Mycket sant! Mycket trist!

2008-02-28 @ 20:23:26
URL: http://jenph.blogg.se
Postat av: Anonym

men tights är bäldigt bekvämt!

2008-03-13 @ 14:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0